تمپفا مرکز دیجیتال مارکتینگ

tempfa

تمپفا بهترین سایت دیجیتال مارکتینگ

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با وجود این‌که در شرایط کنونی برای پیشگیری از شیوع ویروس‌ کرونا و همچنین صرفه‌جویی در منابع و هزینه‌ها، صحبت درباره دورکاری پرسنل بیش‌تر از گذشته است، اما هنوز تعریف واحدی از دورکاری نمیتوان ارائه کرد.! و حتی اصطلاحی که مورد توافق همۀ افراد باشد نیز وجود ندارد. با این حال دورکاری کارمندان، خصوصا در شرایطی که حفظ سلامت افراد بیش از پیش اهمیت دارد، مسئلۀ مهمی است.

به نظر شما شرایط انجام دورکاری چگونه فراهم خواهد شد؟ شرکت‌ها چه زیرساخت‌هایی را باید برای سهولت دورکاری پرسنل خود فراهم کنند؟ مهم‌ترین دغدغۀ ارگان‌ها در رابطه با دورکاری پرسنل چیست؟
این‌ها همه سوال‌هایی است که با فکر کردن دربارۀ این موضوع ممکن است برای شما به‌وجود آید. در این مقاله‌ با ما باشید تا پاسخ‌ سوالات خود را بگیرید.

دورکاری چیست؟

قبل از پرداختن به بحث اصلی، بهتر است مروری کوتاه بر معنی و مفهوم دورکاری داشته باشیم. همان‌طور که گفتیم یک تعریف جهانی و همه‌گیر برای مفهوم دورکاری مشخص نشده. واژه‌هایی مانند «Telecommuting» ،«Remote-workers» و «Working-at-home» همگی ممکن است معنای مشابهی برای دورکاری داشته باشند.

دورکاری روشی برای سازمان‌دهی و انجام کار در مکانی غیر از محل استقرار شرکت است. همچنین مزایای ویپ برای شرکت‌ها و مشاغل دورکار به قدری بالاست که امروزه بسیاری مشاغل به فکر فراهم آوردن زیرساختهای دورکاری کارمندان خود افتاده‌اند.

با دورکاری می‌توانید در هر مکانی از خانه گرفته تا پارک، کافی‌شاپ و حتی فضای کار اشتراکی، به دورکاری مشغول شوید. لازمۀ دورکاری، استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباط است که می‌تواند به آسان شدن و انعطاف زمانی و مکانی در انجام وظایف کاری شرکت‎‌ها و سازمان‌ها کمک کند. خدماتی مانند خدمات ارتباطی رایانه‌ای، اینترنت، پست الکترونیکی، موبایل، فکس و... می‌توانند فراهم آورندۀ زمینه‌های اصلی دورکاری باشند.

اهمیت و ضرورت دورکاری

دورکاری همیشه چالش‌ها و مشکلاتی برای کارمندان و کارفرمایان داشته است، با این حال این چالش‌ها هیچ‌گاه نتوانسته‌اند بر اهمیت انجام دورکاری سایه بی‌اندازند و آن را کم‌رنگ کنند. برخی از بزرگ‌ترین چالش‌های کارفرمایان شامل کارکنانی است که نمی‌دانند مدیریت وقت و ارتباط بین کارمندان به چه صورت است.
پس عجیب نیست اگر اکثر مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها با این شیوۀ کاری مخالف و تابع نگاهی سنتی باشند اما اهمیت و ضرورت دورکاری، بیش از هرزمانی دیگری خودنمایی می‌کند.
اگر چه نباید دورکاری را شیوه‌ا‌ی به حساب آورد که می‌تواند به‌صورت صد درصد جایگزین روش کاری سنتی شود ولی مزایای این امر به حدی زیاد است که بسیاری از شرکت‌ها را برای فراهم آوردن زیرساخت‌های دورکاری در محیط کاری خود، تشویق و ترغیب می‌کند.

مزایای دورکاری کارمندان برای سازمان‌ها

دورکاری همواره می‌تواند شامل مزایای فردی، سازمانی و اجتماعی باشد. همان‌طور که گفتیم انعطاف زمانی و مکانی در انجام کارهای شرکتی از جمله مزایایی است که به کمک استفاده از تکنولوژی و ارتباطات، برای فرد دورکار فراهم می‌شود اما ماجرا به همین یک مورد ختم نخواهد شد.
وقتی که فرد از کنترل‌های سازمانی و مدیریتی خارج می‌شود می‌بایستی تلاش برای افزایش عملکرد خود را از طریق خود مدیریتی بیشتر کند. این مورد می‌تواند یکی از مهم‌ترین مزایای انجام دورکاری برای سازمان‌ها و افراد باشد. مواردی از مزایای دورکاری که برای فرد، سازمان و جامعه مورد بررسی است به شرح زیر خلاصه می‌شود:

  1. افزایش بازده و بهره‌وری
  2. انعطاف پذیری در زمان و مکان
  3. افزایش صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  4. کاهش حجم ترافیک درون شهری
  5. دسترسی کار برای افراد با مشکلات خاص جسمی حرکتی

زیرساخت‌های لازم برای دورکاری پرسنل

دورکاری به همان اندازه که می‌تواند کمک‌کننده باشد نیازمند در اختیار داشتن ابزار و الزاماتی است که بیشتر در بستر اینترنت و فناوری ارتباطات تعریف می‌شود. زیرساخت‌های ارتباطی مهم‌ترین بخشی است که برای آماده‌سازی شرکت‌ها به ‌‌منظور اصول دورکاری باید درنظر گرفته شود. کمتر از یک درصد ارتباطات دیتای کشور پرسرعت تلقی می‌شود و از طریق «ADSl» در اختیار مردم قرار گرفته است.
این درحالی است که حداقل نیاز برای ارتباطات دورکاری، داشتن یک خط انتقال با سرعت بالا است. فناوری‌های زیادی در بستر اینترنت و نرم‌افزارها وجود دارند که می‌تواند زمینه‌ساز آماده‌شدن زیرساخت‌های دورکاری و استفاده از وسایل ارتباط جمعی مثل تماس‌های تصویری، صوتی، چت و... باشد.

voip و تلفن گویا

عمده آن‌چه که تا این‌جا در دورکاری تشریح شد، با زیرساخت‌های فعلی کشور امکان‌پذیر است. اموری که برای دورکاری تعریف شده با اینترنت دایل‌آپ و یا خطوط پرسرعت «ADSL» هم انجام می‌شود، با این حال امکانات و مواردی وجود دارند که می‌تواند زیرساخت‌های دورکاری شرکت‌ها را بیش از پیش تسهیل کنند. یکی از همین مواردی که برای برقرار ارتباط میان فرد و سازمان ضرورت دارد، استفاده از ابزار و وسایلی است که توانایی انجام ارتباط سریع‌تر و بهتر را داشته‌ باشد.

استفاده از سیستم‌های ویپ و تلفن گویا یکی از بهترین بسترهای زیرساخت ارتباطی برای شرکت‌ها و کارکنان است. ویپ و تلفن گویا ازجمله سیستم‌های در حال توسعه است که در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی به‌کار گرفته‌ می‌شود. این سیستم‌ها درحال جایگزینی برای تلفن‌های سنتی قدیمی هستند که با سرعت؛ نصب و راه‌اندازی آسان امکانات پیشرفته تلفنی را برای شرکت‌ها فراهم می‌کنند.

همچنین در سیستم‌های ویپ و تلفن گویا بسیاری از محدودیت‌های سیستم تلفن سانترال برداشته شده است. دیگر نیازی به سیم‌کشی جدا نیست و می‌توان از همان بستر شبکۀ داخلی برای راه‌اندازی ویپ استفاده کرد. خود این مورد یکی از مزیت‌های اصلی ویپ و تلفن گویا است که شرکت‌ها برای فراهم کردن زیرساخت‌ها دورکاری پرسنل می‌توانند از آن استفاده کنند.

مزایای استفاده از سیستم ویپ و تلفن گویا 

با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و سهولت ارتباط در هر شغلی، می‌توان به نسبت اهمیت و فوریت نیازهای ارتباطی، از سیستم‌های پاسخ‌گوی هوشمند (تلفن گویا) در شرکت‌ها بهره برد. در سیستم‌های معمولی مراکز تلفن سانترال خطوط داخلی به صورت محدود ارائه می‌شوند، درحالی‌که چنین محدودیتی در ایجاد شماره داخلی برای تلفن‌های گویا وجود ندارد. این اولین قدم برای فراهم آوردن زیرساخت‌های مهم در رابطه با دورکاری پرسنل شرکت‌ها است که سیستم‌های ویپ و تلفن گویا آن‌ها را پوشش می‌دهند.

قابلیت ارسال فکس بدون نیاز به خریداری کردن دستگاه فکس، به عنوان دیگر مزیت اصلی برای شرکت‌های مشترک سیستم‌های ویپ است. فکس سرور این سیستم، امکان دریافت، توزیع و ذخیرۀ فکس‌های دریافتی را در «Mail box» تعریف شده‌ای به صورت فایل‌هایی با فرمت «pdf» فراهم می‌کند. در زمان دورکاری یکی از شرایط ویژه و مهمی که باید درنظر گرفته شود امکان برگزاری جلسات و حفظ ارتباط کاری میان مدیران و پرسنل شرکت است.

مزایای سیستم ویپ و تلفن گویا بسیار است، این سیستم‌ها با امکان برقراری تماس تصویری در هنگام مکالمه با استفاده از «IP Phone»‌ های تصویری و همچنین برقراری کنفرانس تصویری پاسخ مناسبی برای رفع نیاز برقراری ارتباط بین پرسنل شرکت‌ها هستند. به‌طور خلاصه به چند مورد از مزایای اصلی استفاده از سیستم ویپ و تلفن گویا اشاره خواهیم کرد:

  • عدم وجود محدودیت در شماره داخلی
  • قابلیت ارسال فکس بدون نیاز به دستگاه فکس
  • امکان برقراری تماس تصویری و ویدیو کنفرانس‌ها
  • کارکرد سیستم در طول 24 ساعت شبانه‌روز
  • قابلیت انتقال آسان خطوط داخلی
  • استفاده از نرم‌افزار یا گوشی تلفن
  • عدم مراجعۀ حضوری

تجارب دورکاری در کشورهای دیگر

برخی دولت‌ها سعی دارند با تغییر قوانین کار، شیوه و اصول دورکاری را گسترش دهند. برخی دیگر از کشورها، اقدام‌های حمایتی دیگری را انتخاب کرده‌اند. به‌عنوان مثال، در هلند از کارمندان دورکار مالیات‌های کمتری در زمینه تامین اجتماعی گرفته می‌شود.
کار از راه دور با نگرانی در مورد سلامت و ایمنی کارکنان در حال تبدیل شدن به یک هنجار جدید است به همین دلیل است که شرکت‌های بزرگ و شناختۀ جهانی که در زمینه فناوری فعالیت می‌کنند مانند آمازون، گوگل، فیس‌بوک و توییتر، از همان روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا به روش دورکاری روی آوردند. اطلاعات کاری باید در یک بستر امن (اینترنت، اینترانت یا یک شبکه اختصاصی) انجام شود.

در کشورهایی که به دورکاری روی آورده‌اند اتوماسیون‌های اداری تحت وب با کیفیت بسیاری وجود دارند و می‌تواند مکاتبات اداری را به صورت آنلاین با کمک کارکنان انجام دهد. این‌که کمپانی‌های بزرگ در سراسر جهان چگونه توانستند به دورکاری و چالش‌های آن پاسخ دهند سوالی است که خیلی از کارفرمایان و کارمندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اکثر کمپانی‌های بزرگ سعی کرده‌اند با مدیریت صحیح و براساس توصیه‌های مهم بهداشت جهانی بر وضعیت کار کارمندان خود نطارت داشته باشند.

توییتر از اولین کمپانی‌های بزرگ دنیا بود که به دورکاری روی آورد. در این زمان توییتر سیاست‌های کار از خانه را به شدت ترغیب کرد و دورکاری به به صورت اجباری را برای تمام کارکنان خود در سطح جهان اجرا کرد. همچنین فیس‌بوک نیز اعلام کرد تمام کارمندان خود را به دورکاری تشویق می‌کند.
آمازون دیگر کمپانی مطرح حوزۀ فناوری نیز به کارگران ساعتی خود بیش از ۱۰ هزار خدمات غذایی، تأمین کننده، امنیت و سایر کارمندان ساعتی در دفاتر واشنگتن خدمات ویژه پرداخت می‌کند که تحت تأثیر سیاست‌های کار از راه دور قرار گرفته‌اند.

voip و تلفن گویا؛ اصلی‌ترین ابزار دورکاری کارمندان

باید گفت با معنا و مفهومی از دورکاری آشنا شدیم. آموختیم که اصلی‌ترین ابزاری که برای انجام دورکاری وجود دارد استفاده از اینترنت و فناوری‌های پیشرفته ارتباطی است. هرچقدر که شرکت‌ها و سازمان‌ها به روش دورکاری روی می‌آورند به‌همان میزان نیز نیاز استفاده از ابزار سریع‌تر و کارآمدتر بیشتر خواهد شد.
استفاده از سیستم ویپ و تلفن گویا یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که در فراهم آوردن زیرساخت‌های اساسی و کاستن از استرس‌ها و نگرانی‌های ممکن در دورکاری، به سبب محدودیت موجود در این روش؛ کمک‌کننده است. دریافت مشاوره و پشتیبانی از یک مرکز مطمئن می‌تواند به شما و مجموعه‌تان این اطمینان را بدهد که انتخابی درست و مفید داشته باشید.

آی پی فون (IP Phone) در اصطلاح به تلفن‌هایی گفته می‌شود که در شبکه ی ویپ (VoIP) به کار گرفته می‌شوند.  این تجهیزات با پشتیبانی از پروتکل SIP ، قابلیت تماس و انتقال صدا و تصویر را بر بستر شبکه IP همچون اینترنت، فراهم می‌سازند.

انواع تلفن تحت شبکه

  • با سیم

رایج‌ترین مدل آی پی فون ها، مدل‌های باسیم هستند که از طریق کابل شبکه و پورت RJ45 به شبکه IP متصل می‌شوند.

  • بی سیم

نوین‌ویپ با ارائه خدمات سیستم ویپ و تلفن گویا، جامع‌ترین راه‌کار یک‌پارچه‌سازی سیستم تلفنی و ارتباطی بر روی شبکۀ «IP» را به شما معرفی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نصب و راه اندازی ویپ و تلفن گویا و ارتباط با مشاورین حرفه‌ای و باتجربۀ نوین‌ویپ، می‎توانید از طریق تماس با شمارۀ 91029108-021 و یا مراجعه به وبسایت نوین ویپ به آدرس www.novinvoip.com با ما در ارتباط باشید.

  • حسین انسانی
  • ۰
  • ۰

ممکن است شما هم با باتری گوشیتان مشکل داشته باشید! شاید مثل من هر جایی که می روید پاوربانک و شارژرتان همراهتان باشد. اگر فکر میکنید باتری گوشی هوشمندتان از کیفیت بالایی برخوردار نیست و کارایی روزهای اول را ندارد و به نظرتان شرکت سازنده مقصر است، بهتر است بدانید که کاملا در اشتباهید.

بلکه اشتباه از شما و کارهای اشتباهتان حین شارژ کردن است! اگر مشتاق هستید که روش صحیح شارژ باتری موبایل را یاد بگیرید، بهتر است ابتدا با کارهایی که حین شارژ کردن نباید انجام دهید آشنا شوید. پس با ما همراه باشید.

۱- روش صحیح شارژ باتری موبایل با استفاده از کابل شارژهای اصل

همیشه از کابل خود گوشی برای شارژ کردن استفاده کنید. شاید شما فکر کنید که همه ی کابل ها یکی هستند، اما اینطور نیست و استفاده از شارژرهایی غیر از شارژر خود گوشی، باعث ایجاد ولتاژهای ناسازگار شده که عمر باتری گوشی شما را کاهش می دهد. همیشه از کابل اصلی استفاده کنید و اگر می خواهید که آن را تعویض کنید حتما از نمایندگی ها رسمی این کار را انجام دهید.

تعمیر موبایل در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

021-87700770

استفاده از کابل شارژهای مختلف

۲- بهترین روش شارژ تلفن همراه با عدم استفاده از ولتاژ ماشین و لب تاپ

پورتهای USB لب تاب و وسایل نقلیه، جریان الکتریسته کمتری را نسبت به آنچه گوشیتان نیاز دارد فراهم می کند که منجر به دیر شارژ شدن گوشی و کاهش عمر باتری آن می شود. بنابراین سعی کنید که هرگز گوشی را با ماشین و یا لب تاپ شارژ نکنید.

شارژ کردن گوشی با ماشین و لب تاب

۳- بهترین روش صحیح شارژ باتری موبایل با برداشتن کاورگوشی هنگام شارژ

بهتر است بدانید که گرما دشمن باتری شماست. بنابراین هنگامی که میخواهید گوشیتان را به شارژ بزنید حتما کاور آن را در بیاورید. چرا که حین شارژ گوشی، دمای آن بالا می رود. خارج کردن کاور به کاهش اثر گرما کمک می کند.

برداشتن کاورگوشی هنگام شارژ

۴- بهترین روش صحیح شارژ باتری موبایل با حذف وسایل جانبی گوشی حین شارژ

هنگامی که گوشی را به شارژ وصل میکنید وسایل جانبی مانند هندزفری و... را از آن جدا کنید. اینکار سرعت شارژ شدن را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

حذف وسایل جانبی گوشی حین شارژ

۵- نگه داشتن شارژ باتری بین ۸۰ -۳۰

یکی از مهم ترین اصولی که به افزایش طول عمر باتری موبایل کمک می کند، نگه داشتن شارژ باتری بین ۸۰-۳۰ است. اینکار به شدت برای باتری های لیتیوم یونی نسل جدید تلفن همراه ها توصیه می شود.

مقاله پیشنهادی:  مراحل گام به گام برای آماده سازی و نصب هواکش سرویس بهداشتی

۶- روش صحیح شارژ باتری موبایل در تنظیم روشنایی تلفن همراه

اگر گوشیتان دارای قابلیت روشنایی خودکار نیست بصورت دستی روشنایی گوشیتان را مطابق با محیطتان تنظیم کنید. اینکار مدت زمانی که باتری شما شارژ نگه می دارد را بطور قابل توجهی افزایش می دهد. همچنین اگر در جایی هستید و به شارژر دسترسی ندارید می توانید تلفن همراهتان را بر روی حالت صرفه جویی باتری تنظیم کنید.

تنظیم روشنایی تلفن همراه

۷- بهترین روش شارژ گوشی های هوشمند با عدم استفاده از سر شارژر و کابل متفاوت

هر دستگاهی نیاز به ولتاژ خاصی دارد که تنها با شارژر همراه با آن فراهم میشود. بنابراین گوشیتان را به هر شارژری وصل نکنید چرا که ممکن است ولتاژ بیشتر و یا کمتری را به گوشیتان وارد کرده و باعث آسیب به باتری آن شود.

۸- شارژر کردن در محیط مرطوب و یا گرم

گرم شدن کم باتری در حین شارژ طبیعی است. اما اگر دمای محیط اطراف نیز خیلی گرم و یا مرطوب باشد باتری ممکن است که بیش از حد گرم شود و بنابراین سرعت شارژ به شدت کاهش یابد. بنابراین همیشه گوشی را در محیط خنک و بر روی سطوح خشک شارژ کنید. فراموش نکنید که درجه حرارت بالا و رطوبت باعث آسیب رساندن به گوشی همراه می شود.

شارژر کردن در محیط مرطوب و یا گرم

۹- استفاده از گوشی حین شارژ شدن

این بدترین عادت ما و بدترین کار برای از بین بردن باتری گوشی است. یکی از بهترین روش شارژ گوشی های هوشمند اینست که شما در یک مکان خنک گوشی را به شارژ وصل کنید و گوشی را هنگام اتصال به شارژ خاموش کنید.

توجه داشته باشید که هرگز قبل از شارژ ۵۰ درصدی از گوشی استفاده نکنید چرا که گرمای ناشی از شارژ شدن باعث می شود که پردازنده ضعیف شود. و اگر حین شارژ از تلفنتان استفاده کنید کارایی آن کاهش می یابد و باتری آن سریعتر خراب می شود. بهترین روش

استفاده از گوشی حین شارژ شدن

۱۰- قطع اتصال به کامپیوتر بدون ایجکت کردن

همیشه یادتان باشد قبل از قطع کابل از کامپیوتر و یا لب تاب حتما ارتباطتان را ایجکت کنید. شاید این مسئله بسیار بی اهمیت و پیش پا افتاده به نظر برسد اما اثر مهمی بر روی عمر گوشی شما می گذارد.

قطع اتصال به کامپیوتر بدون ایجکت کردن

  • حسین انسانی
  • ۰
  • ۰

علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه

 

علل مختلفی می‌تواند منجر به کم شدن قدرت هود آشپزخانه شما شده باشد. کم بودن مکش هود آشپزخانه ازجمله مواردی است که ممکن است نسبتاً کار هود را مختل کرده و باعث شود سیستم کارای لازم را برای شما نداشته باشد. در خیلی از موارد، علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه، عدم استفاده صحیح از سیستم آن است. حتی اگر مشکل کم شدن قدرت هود آشپزخانه شما برطرف شد، لازم است طرز استفاده صحیح از آن را یاد بگیرید تا مکش هود مجدداً با مشکل مواجه نشود.

در صورت جدی بودن ایراد آن و نیاز به تعمیرات فنی، لازم است که آن را به یک متخصص مجرب و آشنا به سازوکار هود آشپزخانه بسپارید. پین ورک؛ مرکز تخصصی تعمیرات هود با گروهی مجرب و متخصص آماده خدمت‌رسانی به شما در کمترین زمان ممکن و بهترین عملکرد را به شما ارائه می‌دهد. جهت ثبت سفارش، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ در تماس باشید.

چند علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه

  • آلوده شدن فیلتر هود و کم شدن قدرت هود آشپزخانه
  • مسدودی خروجی هوای هود و علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه
  • آسیب دیدن و یا شکستن پروانه هود و علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه
  •  کم شدن دور موتور و دلایل کم شدن قدرت هود آشپزخانه

۱ . آلوده شدن فیلتر هود و کم شدن قدرت هود آشپزخانه

فیلتر هوای هود بیش از اندازه کثیف و آلوده باشد

تعمیر هود در محل

از رایج‌ترین علل این مشکلات هود آشپزخانه، کثیفی فیلتر آن به‌مرورزمان است که از چرخیدن هوای لازم در هود جلوگیری می‌کند و هود جهت خارج کردن هوای آلوده از فیلترها نیاز به نیروی بیشتری دارد.

  • فیلترهای مختلفی در ساخت هودها به کار برده می‌شوند و در برخی هودها نمی‌شود فیلترها را تمیز کرد. اگر هود شما از این نوع باشد و علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه شما کثیفی فیلتر باشد، لازم است که فیلتر هود آشپزخانه تعویض شود؛ اما در صورت امکان تمیز کردن آن‌ها، می‌توانید به کمک مواد شوینده، فیلترها را تمیز کرده و عملکرد آن را بهبود ببخشید.

۲ . مسدودی خروجی هوای هود

مسدودی خروجی هوا از دلایل دیگر کم شدن قدرت هود آشپزخانه است که این نیز می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. قسمت خروجی هوا هود بزرگ نیست و با گیرکردن هر چیزی شاید خروجی هوا هود بسته شود.

  • لازم است قسمت خروجی هوا را بررسی کرده و هرگونه مانع را برطرف کنید. پین ورک با گروهی متخصص آماده ارائه خدمات در محل شما است.
  • جهت ثبت سفارش، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ در تماس باشید.

۳ . آسیب دیدن و یا شکستن پروانه هود

از دیگر دلایل رایج ضعیف شدن مکش هود، تأثیرات آسیب رسیدن و شکستن پروانه هود آشپزخانه است. فن یکی از قطعات اصلی و مؤثر در عملکرد هود می‌باشد. از احتمالی‌ترین آسیب‌های وارده به هود، شکستن آن به دلیل طول عمرش است و یا ممکن است کج شده یا تغییر حالت داده باشد که باعث می‌شود صدای زیادی تولید کند.

  • بنابراین جهت برسی فن هود، اول پروانه‌های آن را چک کنید و اگر آسیبی به آن واردشده بود آن‌ها را جایگزین کنید. در صورت سالم بودن این قسمت، احتمالاً مشکل از موتور فن است و نیاز به تعویض دارد.

مقاله پیشنهادی:  دلایل خرابی و کار نکردن موتور یخچال چیست؟

آسیب دیدن و یا شکستن پروانه هود

۴ . کم شدن دور موتور هود آشپزخانه

کم شدن دور موتور از دلایلی است که پس از موارد ذکرشده نیاز به بررسی دارد. پس از استفاده طولانی‌مدت از هود، ممکن است این مشکل برای هر برندی پیش بیاید. بدیهی است که موتور هود از مهم‌ترین قسمت‌های هود است و در صورت عدم عیب یابی و تعمیرکار هود را مختل می‌کند و هزینه تعمیر آن بیشتر می‌شود.

  • اگر قدرت موتور قابل‌بهبود نبود، نیاز به تعویض خواهد داشت که این کار نیاز به تخصص و مهارت خاص خود دارد و آن را نمی‌توان به هر فردی سپرد زیرا ممکن است باعث آسیب‌های جدی‌تر شود.

۵ . عیب یابی و تعمیر ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه

جهت عیب یابی کم شدن قدرت هود آشپزخانه، لازم است موارد را به ترتیب بررسی نمایید. امکان دارد که علت کم بودن مکش هود، خرابی قطعات مختلف هود باشد. معیوبی قسمت‌های مختلف هود، بسته به قدرت هود شما است.

  • در بعضی موارد نیز فیلتر هود کثیف شده و منجر به بروز این مشکل شده است؛ و در مراحل آخر باید فن دستگاه موردبررسی قرار گیرد زیرا در مواقعی هم فن باعث مشکل می‌شود. پس از بررسی تمام موارد و عدم وجود مشکل، موتور هود باید موردبررسی قرار گیرد.

بررسی علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه با پین ورک

مواردی که ذکر شد، رایج‌ترین دلایل اختلال در کار هود و علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه بود که با بررسی آن‌ها احتمالاً بتوانید هود خود را عیب یابی کرده و راحت‌تر مشکل آن را حل کنید. لازم است بدانید که این موارد تنها جهت راهنمایی و بررسی کلی هود شما است و بررسی دقیق‌تر و تخصصی و همچنین تعمیر آن نیاز به یک متخصص دارد تا با سازوکار انواع هود آشنایی داشته باشد.

این مقاله توسط تیم پین ورک جهت اطلاع‌رسانی به شما گرداوری شده است.

پین ورک، با گرد هم آوردن بهترین گروه متخصص، آماده خدمت‌رسانی و عیب یابی هود شما بوده و در اولین فرصت جهت تعمیرات هود شما در محل حاضر می‌شود. جهت ثبت سفارش، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ در تماس باشید.

  • حسین انسانی