تمپفا مرکز دیجیتال مارکتینگ

tempfa

تمپفا بهترین سایت دیجیتال مارکتینگ

۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروزه بیشتر سازمان‌‌ها و شرکت‌ها به سمت یکپارچه‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی خود حرکت کرده و در این راستا به دنبال تجهیزات و ابزارهایی هستند که بهره‌وری آن‌ها را به حداکثر برساند و با کمترین هزینه، سیستم‌های اطلاعاتی آن‌ها را مترکز کند.

یکی از این بسترهای جدید برای یکپارچه‌سازی اطلاعات، سیستم‌های تلفنی تحت شبکه یا ویپ است که برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی که شعبات متعدد داشته و رضایت مشتری برای آن‌ها در اولویت قرار دارد؛ بهترین انتخاب است. در ادامه به نکات مهم و کلیدی اشاره کرده‌ایم که به شما در انتخاب و راه‌اندازی سیستم تلفنی ویپ کمک می‌کند.

ویپ چیست و چه کاربردی دارد؟

ویپ (VoIP)؛ مخفف بستری است که صدا را از طریق شبکه اینترنت منتقل می‌کند. این فناوری در ابتدا تنها محدود به انتقال صدا می‌شد اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تصویر را نیز منتقل می‌کند. تلفن‌های ویپ امکانات و مزایای گوناگونی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف هزینه‌های جانبی
  • عدم محدودیت شماره تلفن در خطوط داخلی
  • انتقال تماس به شماره‌ها و دستگاه‌های مختلف هنگام عدم حضور در شرکت
  • صف تماس، صندوق صوتی، منشی دیجیتال، ضبط و آرشیو مکالمات، دریافت و ارسال فکس
  • امکان برقراری تماس‌های تحت شبکه اینترنت یا اینترانت
  • و..

خرید و راه اندازی سیستم ویپ

راه‌اندازی یک سیستم ویپ برای هر شرکتی دو مرحله عمده دارد:

1. اولین مرحله؛
خرید تجهیزات و زیرساخت‌های سخت‌افزاری تلفن تحت شبکه مانند سرور و کابل و سیم‌کشی است

2. دومین مرحله؛
نصب و راه‌اندازی نرم‌افزاری ویپ است که شامل طراحی و ساخت مرکز تلفن می‌شود.

پیاده‌سازی این دو مرحله با توجه به نیاز و ویژگی‌های مختلف یک مجموعه متفاوت است و تلفنی که برای یک بیزینس کوچک خانگی طراحی می‌شود با تلفنی که برای یک شرکت پانصد نفره مورد استفاده قرار می‌گیرد از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

با توجه به این موضوع پیاده‌سازی تمامی این مراحل از صفر تا صد می‌تواند برای شرکت‌ها اندکی چالش‌برانگیز و دشوار باشد. به همین خاطر برآن شدیم تا در این مقاله یک راهنمای جامع و کلی برای پیاده‌سازی مناسب تلفن تحت شبکه ارائه دهیم.
با مطالعه و اجرای این نکات کلیدی می‌توانید نیازهای شرکت یا بیزینس خود را شناسایی کرده و در حداقل زمان بهترین نتیجه را از خرید و نصب تلفن‌های ویپ خود بگیرید.

یک مرکز تماس ایده‌آل راه‌اندازی کنید.

پاسخ‌گویی به هفت سوال زیر به شما کمک می‌کند که انتخاب‌های خود را محدود کنید و با توجه به نیاز خود یک مرکز تماس ایده‌آل راه‌اندازی کنید. که در ادامه هر یک را بیشتر توضیح می‌دهیم.

  1. بودجه‌ مدنظر برای خرید چه قدر است؟
  2. آیا پهنای باند شرکت پاسخگوی تلفن ویپ است یا نه؟
  3. آیا در مجموعه تجهیزات و زیرساخت‌های آنالوگ موجود است یا خیر؟
  4. اپراتورها و کاربرانی که قرار است از مرکز تلفن استفاده کنند چند نفر است؟
  5. امنیت شبکه تا چه اندازه برایم اهمیت دارد؟
  6. چه پروتکل‌هایی برای پشتیبانی از تلفن باید تهیه شود؟
  7. چه ویژگی‌های از تلفن انتظار دارم؟ (با توجه به نیاز مجموعه)

1. بودجه‌ مدنظر برای خرید چه قدر است؟

با وجود این‌که قیمت هیچ‌گاه ملاک اصلی نیست اما به شما در انتخاب مدل تلفن و تجهیزات اضافه آن کمک می‌کند. با توجه به ویژگی‌هایی که از تلفن انتظار دارید قیمت این تلفن‌ها می‌تواند افزایش یابد. هم‌چنین برآورد هزینه‌ها قبل از خرید در پیشگیری از ولخرجی و خرید تحت تاثیر تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار است.

2. آیا پهنای باند شرکت پاسخگوی تلفن ویپ است یا نه؟

از آن‌جایی که تلفن‌های تحت شبکه وابسته به اتصالات اینترنتی هستند؛ بدون اتصال به اینترنت نمی‌توانید تماس برقرار کنید. برای راه‌اندازی ویپ در شرکت‌های بزرگ به علت افزایش تعداد تماس‌های دریافتی پهنای باند بیشتری مورد نیاز است. بررسی این موضوع قبل از خرید این مدل تلفن‌ها اهمیت زیادی دارد.

3. آیا در مجموعه تجهیزات و زیرساخت‌های آنالوگ موجود است یا خیر؟

بررسی این موضوع در خرید نوع تجهیزات مورد نیاز اهمیت دارد. اگر شما تلفن آنالوگ در شرکت دارید دیگر نیازی به خرید تلفن‌های تحت شبکه ندارید بلکه با خرید یک آداپتور کم‌هزینه‌تر می‌توانید تلفن آنالوگ را به ویپ تبدیل کنید.

این آداپتور که به نام «ATA» شناخته می‌شود تلفن آنالوگ را به ویپ تبدیل کرده و از سویی دیگر توسط پورت «LAN» به شبکه «IP» متصل می‌گردد. دستگاهی به نام «IP PBX» نیز وجود دارد که تمام داخلی‌های «ATA» را به صورت یکپارچه به مرکز تلفن تحت شبکه متصل می‌کند.

4. چه تعداد اپراتور و کاربر قرار است از مرکز تلفن شما استفاده کنند؟

پاسخ به این سوال به ما کمک می‌کند که تعداد کاربران شبکه را بدانیم و تعداد پروتوکل‌ها و تجهیزاتی که باید برای آن‌ها فراهم کنیم را به درستی برآورد کنیم. این موضوع در تعیین مکان مرکز تلفن اصلی نیز دخالت داشته و هزینه‌ها را به شکل منطقی‌تری برآورد می‌کند.

5. امنیت شبکه تا چه اندازه اهمیت دارد؟

نیاز به برقراری امنیت در دنیای امروزه برای همه سیستم‌های موجود در سازمان ضروری است. برای برقراری امنیت سه مرحله برای تلفن‌‌های تحت شبکه وجود دارد که در ادامه اختصارا به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

الف. تامین امنیت با استفاده از نرم‌افزارهای پشتیبانی کننده تحت شبکه

این مرحله از امنیت به صورت خودکار توسط سرورهای ویپ مانند الستیکس یا سیسکو انجام می‌شود. این مدل هزینه چندانی برای مجموعه در برنخواهد داشت و 30 الی 40 درصد امنیت را تامین خواهد کرد.

ب. تجهیزات سخت‌افزاری برای برقراری امنیت نوع دوم

اگر شرکت شما هم در دسته آن بیزینس‌هایی است که امنیت اطلاعات در آن از اهمیت نسبی برخوردار است و در صورت اختلال ضرر بسیاری به شرکت وارد می‌شود باید از این نوع امنیت برای مجموعه خود تهیه کنید. در این مرحله با نصب تجهیزات خاص در بستر شبکه امنیت تا 90 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

ج. تجهیزات امنیتی «Enterprise»

هزینه نصب و راه‌اندازی این سطح از امنیت بسیار بالا بوده و برای سازمان‌های امنیتی و بزرگ کاربرد دارد. در این مرحله علاوه بر خرید تجهیزات، بایستی از متخصصان این حوزه برای نصب کمک بگیرید زیرا هرگونه اشتباه در فرایند راه‌اندازی ضرر زیادی به مجموعه وارد خواهد کرد.
شما با توجه به نوع بیزینس و فعالیتی که انجام می‌دهید باید در چک‌لیست مقدماتی خود نوع امنیت سرور ویپ را نیز مشخص کنید.

6. چه پروتکل‌هایی برای پشتیبانی از تلفن نیاز است؟

از آنجایی که  سیستم ویپ بر روی بستر شبکه فعالیت می‌کند برای انتقال اطلاعات بر روی خطوط آی‌پی نیازمند یک زبان ارتباطی هستیم که اصطلاحا پروتکل نامیده می‌شود.

حال برای افزایش کیفیت تماس شما می‌توانید سیگنال‌های صوتی را قبل از ارسال با کدک‌های خاصی فشرده کنید تا حجم تماس و پهنای باند کاهش یافته و ارتباط با سرعت بیشتری برقرار می‌شود.
با وجود این‌که اغلب تلفن‌های ویپ از پروتکل «sip و کدک‌های G.711 و G.729» پشتیبانی می‌کند ولی برخی از  سرویس‌های ویپ تنها از پروتکل‌های «MGCP، H.248 و کدک GSM» پشتیبانی کرده که طبیعتا هنگام خرید تلفن باید این ویژگی را مدنظر داشته باشید.

بررسی مزایای هر یک از این پروتکل‌ها و انتخاب بهترین آن‌ها متناسب با نیاز شرکت در خرید تلفن تحت شبکه ضروری است.
به طور مثال پروتکل «SIP» علاوه بر پشتیبانی از صدا، از تصویر و داده‌ نیز پشتیبانی می‌کند. این موضوع موجب می‌شود تا شرکت‌ها از مزایای ویدئوکنفرانس، تجهیزات امنیتی، یکپارچگی با «CRM» و ... نیز برای برقراری ارتباط استفاده کنند.

7. با توجه به نیاز مجموعه از تلفن‌ها چه انتظاراتی دارم؟ 

در این مرحله باید چک‌لیستی با توجه به نیاز مجموعه خود تهیه کنید و هنگام خرید تلفن به این موارد آن توجه کنید. در ادامه هر یک ویژگی‌هایی را بیشتر توضیح می‌دهیم.

  • دارای کاربری مورد استفاده برای مدیریت، کارشناس و پذیرش
  • دارای ویژگی‌های صوتی و تصویری و قابلیت کنفرانس صوتی و تصویری.
  • دارای قابلیت جابجایی و ارسال فکس، صندوق صوتی با پشتیبانی دکت، وای‌فای بیسیم و قابلیت اتصال بلوتوثی به موبایل.
  • دارای قابلیت یکپارچگی با CRM و مدیریت تماس از راه دور.

کاربری مورد استفاده؛

تلفنی که شما می‌خرید باتوجه به این موضوع که تعداد تماس‌های دریافتی اپراتور در یک ساعت چندتا است و چه مدت زمانی در روز تلفن مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت خواهد بود.

نکته دیگری که در این مرحله باید بررسی شود نیاز هر شخص با توجه به سمت او در سازمان است تا  بسته به نوع کاربری هر اپراتور یک تلفن ویپ مناسب انتخاب شود. مثلا تلفن مورد استفاده منشی با تلفن مورد استفاده مدیر مجموعه متفاوت است.

قابلیت جابه‌جایی؛

این نوع از تلفن‌ها دارای تکنولوژی بلوتوث یا وای‌فای هستند. با قابلیت بلوتوثی می‌توانید به کمک هدفن‌های بی‌سیم به تلفن متصل شده و تماس برقرار کنید.
از سویی دیگر می‌توانید تلفن را به موبایل خود متصل کرده و از آن برای شماره‌گیری یا انتقال شماره‌ها استفاده کنید. قابلیت‌های ارسال فکس به ایمیل یا صندوق صوتی نیز از سایر ویژگی‌های این مدل تلفن‌ها است.

یک‌پارچه‌سازی؛

به کمک تلفن‌هایی که این قابلیت را دارند می‌توانید از راه دور تماس‌های خود را مدیریت کرده و زمان‌‌هایی که در محل کار حضور ندارید به تلفن خود دسترسی پیدا کنید.

تکنولوژی وای‌فای؛

برخی از تلفن‌های تحت شبکه قابلیت اتصال به وای‌فای دارند که به وسیله آن‌ها می‌توانید قابلیت جابه‌جایی را به تلفن خود اضافه کنید.
اگر مجموعه شما دارای تلفن تحت شبکه است و می‌خواهید قابلیت وای‌فای را به آن اضافه کنید، می‌توانید از انواع مختلف Accsess point و روترهایی با قابلیت VPN استفاده کنید.

قابلیت PEO

تلفن‌هایی با قابلیت PEO می‌توانند در صورت قطعی برق به کار خود ادامه دهند.
بنابراین اگر در مجموعه شما پاسخگویی مداوم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است این ویژگی‌ را هنگام خرید تلفن مدنظر داشته باشید.

 

در پایان باید گفت...

در این مقاله تلاش کردیم تا به صورت کلی تمامی نکاتی که هنگام راه‌اندازی سیستم تلفنی ویپ باید مدنظر داشته باشید را مرور کنیم. هم‌چنین دو چک‌لیست مهم برای خرید تلفن در اختیار شما قرار دادیم تا با کمک آن بهترین انتخاب را داشته باشید.
بعد از پر کردن این دو لیست براساس نیاز شرکت‌تان، آن را به یک متخصص در این حوزه ارائه دهید تا برای خرید تلفن به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد.

کارشناسان نوین‌ویپ در این حوزه به صورت رایگان راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه خواهند داد. همچنین اگر با انواع مدل‌ها تلفن تحت شبکه در بازار آشنایی دارید، می‌توانید مستقیماً به فروشگاه نوین‌ویپ مراجعه نمایید و تلفن مورد نظر خود را خریداری کنید.

  • حسین انسانی
  • ۰
  • ۰

ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین لواز آشپزخانه می‌باشد و در صورت خرابی، برای تعمیر ماشین لباسشویی خیلی سریع باید اقدام کرد، چراکه در غیر اینصورت مطمئنا بعد از مدتی با تلی از لباس‌ها روبرو خواهیم بود.
روزی را متصور شوید که لباس‌های کثیف را در ماشین لباسشویی جا داده‌اید و مخزن را نیز پر از مایع لباسشویی نموده‌اید، حالا دکمه پاور لباسشویی را می‌زنید، اما ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود. حتما در این زمان به دنبال دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی خواهید بود.

روشن نشدن ماشین لباسشویی دلایل فراوانی دارد و نسبت به پیچیدیگی موضوع، حتی ممکن است نیاز به حضور متخصص و تعمیرکار ماشین لباسشویی داشته باشید. در پی مواجه شدن با چنین مشکلی آرامش خود را حفظ کنید و تنها با مرکز تخصصی تعمیرات “امدادینو” با شماره ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس بگیرید و یا درخواست تعمیر ماشین لباسشویی خود را ثبت کنید!
زیر ۱۵ دقیقه، یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی از شرکت ما مشخص می‌شود. بعد از تاییدتان، تعمیرکار در سریع‌ترین زمان در محل شما حاضر خواهد بود.

در نوشته زیر نیز “امدادینو” به بررسی دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی و راهکارهای رفع آن پرداخته است.

دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی و راهکارهای رفع آن

دلایل عمده روشن نشدن ماشین لباسشویی

۱٫ قطع برق دستگاه

ساده‌ترین و اما اولین دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی شما ممکن است فقدان برق ماشین لباسشویی باشد که خود از چند ناحیه نشئت می‌گیرد.

  • پریز برق:

زمانی که ماشین لباسشویی شما روشن نشد، در ابتدا بهتر است از سالم بودن پریز برق اطمینان حاصل نمایید.
این کار بسیار ساده بوده و فقط نیازمند یک فاز متر می باشد.

  • دو شاخه برق ماشین لباسشویی

گاهی پیش می‌آید بر اثر کشش سیم دستگاه، دوشاخ از پریز تقریبا جدا می‌شود. پس دو شاخه را حتما بررسی نمایید.

  • سیم برق متصل به دوشاخه

جدا از دو مورد سطحی فوق، ممکن است دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی از سیم انتقال برق باشد. بر اثر مواردی نظیر نوسانات برق ممکن است که سیم اتصال دچار نقص و سوختگی شود و به همین علت ماشین لباسشویی شما روشن نشود، بر همین اساس سومین محلی که باید مورد بررسی قرار بگیرد، سیم رابط است.

برای اینکه سیم برق لباسشویی را تعویض و یا تعمیر کنید، نیاز به یک مولتی متر دارید. البته اگر مهارت کافی در این زمینه ندارید، بهتر است که برای حل این مشکل از یک فرد آشنا به دانش فنی الکترونیک و یا تعمیرکار لباسشویی کمک بگیرید.

۲٫ نقص در قطعات داخلی لباسشویی

_ برد ماشین لباسشویی

دلیل دیگری که ممکن است سبب روشن نشدن ماشین لباسشویی شود، خراب بودن برد دستگاه است. بُرد، حکم مغز ماشین لباسشویی را دارد و با استفاده از برق ورودی تمامی فرامین جهت کار قسمت‌های مختلف ماشین لباسشویی نظیر پمپ تخلیه، موتور، شیر ورود آب و… را ارسال می‌کند.

زمانی که برد مشکل داشته باشد، ممکن است خود را به صورت روشن نشدن ماشین لباسشویی نشان دهند. بررسی این موضوع و پیدا کردن مشکل برد، نیازمند دانش تخصصی بالاست و فرد حتما باید تجربه کار با این گونه وسایل را داشته باشد.

_ فیوز

فیوزها یکی از قطعات بُرد ماشین لباسشویی است، اما شناسایی مشکل در این بخش آسان‌تر است، ضمن اینکه به دلیل مشکلات فراوان در فیوز ماشین، تصمیم گرفتیم، فیوز را به عنوان عاملی مجزا در روشن نشدن ماشین لباسشویی، بررسی نماییم.
عموما تشخیص سوختیگی فیوز کار مشکلی نیست، اما اگر این مورد برای شما ممکن است باید از دستگاه مولتی متر استفاده نمایید.

نشانه معیوب بودن فیوز شما می‌تواند خاموش بودن صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی باشد. بنابراین در زمان مواجه با این مورد، حتما فیوز دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. عوض کردن فیوز امری آسان است و نیاز به تخصص خاصی نیست. چناچه تشخیص دادید که فیوز دچار اشمال شده، اقدام به خرید فیوز سالم و نو نکرده و فیوز را تعویض نمایید.

_ معیوب بودن موتور ماشین لباسشویی

علت دیگر روشن نشدن ماشین لباسشویی، می‌تواند وجود مشکل در موتور باشد. موتور به عنوان نیرو محرکه‌ی ماشین لباس شویی، نیروی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل کرده و دیگ ماشین لباسشویی را به حرکت در می‌آورد.

زمانی که موتور دستگاه معیوب باشد، فرمان استارت یا شروعی که از برد الکترونیکی به موتور داده می‌شود، توسط موتور اجرا نمی‌گردد. برای بررسی مشکل باید تعمیرکار مجرب این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

توجه داشته باشید چناچه شما مهارت کافی در این زمینه تعمیر موتور لباسشویی ندارید، بهتر است که از متخصصین و تعمیرکاران دعوت به عمل آورید. “امدادینو” به عنوان مرکز معتبر تعمیرات می‌تواند حلقه رابط شما و تعمیرکاران مجرب باشد. کافیست با شماره ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس بگیرید و یا درخواست تعمیر ماشین لباسشویی خود را ثبت کنید.!
زیر ۱۵ دقیقه، یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی از شرکت ما مشخص می‌شود. بعد از تاییدتان، تعمیرکار در سریع‌ترین زمان در محل شما حاضر خواهد بود.

_ پنل کنترل

علت دیگر روشن نشدن ماشین لباسشویی، می‌تواند خراب بودن پنل کنترل می باشد. پنل کنترل خود دارای کلیدها و پیچ‌های بسیاری است که ایراد در هرکدام ممکن است سبب بروز نوعی خطا در فرایند کار ماشین لباسشویی شود.

تمامی برنامه‌های شستشو از این پنل به برد منتقل می‌شود. زمانی که این پنل کار نکند، هیچ فرمانی به برد ارسال نمی‌شود و در نتیجه ماشین لباسشویی هم شروع به فعالیت نکرده و روشن نمی‌شود.
برای بررسی این موضوع به یک تعمیرکار ماهر نیاز خواهید داشت. کافیست درخواست تعمیر ماشین لباسشویی خود را ثبت کنید!
زیر ۱۵ دقیقه، یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی از شرکت ما مشخص می‌شود. بعد از تاییدتان، تعمیرکار در سریع‌ترین زمان در محل شما حاضر خواهد بود.

_ معیوب بودن میکرو سوئیچ درب

در درب ماشین لباسشویی میکرو سوئیچی قرار دارد که وظیفه آن جلوگیری از روشن شدن ماشین لباسشویی در هنگام باز بودن درب دستگاه است. اگر این قطعه دچار مشکل شود و فرمان بسته بودن درب را به برد ماشین لباسشویی ارسال نکند، ماشین لباسشویی شما روشن نخواهد شد.

بررسی معیوب بودن میکروسوئیچ

برای بررسی معیوب بودن میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی می‌توانید به روش زیر عمل نمایید:

به یک پیچ گوشتی دارید. برای انجام این کار ماشین را در حالت چرخش قرار دهید. سپس پیچ گوشتی را به صورت کامل در داخل محرک میکروسوئیچ قرار دهید، چناچه ماشین لباسشویی شروع به چرخش کرد و زمانی که درب را بستید، اگر ماشین لباسشویی شروع به کار نکرد، نشان دهنده معیوب بودن میکروسوئیچ است.

نحوه تعویض میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

اگر یقین دارید که دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی از معیوب بودن میکرو سوئیچ است، می‌توانید به روش زیر آن را تعویض نمایید. برای تعویض میکروسوئیچ نیاز است تا چند ابزار داشته باشید، این ابزار عبارتند از:

پیچ گوشی دو سو و چهار سو، کاردک، آچار ۵/۱۶ اینچی و انبردست.

پس از تهیه ابزار بالا، به ترتیب زیر عمل می‌کنیم:

  1. ⦁ دو شاخه ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا نمایید.
  2. ⦁ شیر آب را ببندید.
  3. ⦁ درب ماشین لباسشویی را باز نمایید.
  4. ⦁ پیچ‌های بالا و پایین میکرو سوئیچ را باز کنید.
  5. ⦁ دو پیچ کناری درب را باز نمایید.
  6. ⦁ به وسیله یک پیچ گوشتی، اهرمی درست نموده و میکروسوئیچ را خارج نمایید.
  7. ⦁ حال میکرو سوئیچ را از سیم اتصال در قسمت سوکت جدا نمایید.
  8. ⦁ میکروسوئیچ جدید را نصب نمایید.
  9. ⦁ میکروسوئیچ را در جای خود قرار دهید.
  10. ⦁ پیچ‌ها را ببنید.

توجه فرمایید علی رغم ذکر روش تعویض میکروسوئیچ در اینجا، چناچه شما مهارت کافی در این زمینه ندارید، بهتر است از انجام این عمل خودداری نمایید و کار تعویض میکروسوئیچ

را به فردی ماهر بسپارید. گروه امدادینو می‌تواند طیف گسترده‌ای از متخصصان و تعمیرکاران لباسشویی را به شما معرفی نماید. کافیست با شماره ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید.

۳٫ سایر دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی

_ گرم شدن بیش از حد ماشین لباسشویی

مورد نادر دیگری که در روشن نشدن ماشین های لباس شویی نقش دارد، داغ کردن موتور است. گاهی در زمان استفاده پی در پی از ماشین لباسشویی، دمای موتور به بیش از حد مجاز می‌رسد.

در یک واکنش دفاعی ماشین لباس شویی تا رسیدن به دمای ایده آل روشن نمی‌شود. اگر ماشین لباسشویی شما پس از چندبار شستشو خاموش شده است، بهتر است چند ساعتی کار را متوقف نموده و اجازه دهید تا ماشین لباسشویی شما خنک شود و سپس ادامه شست و شو را انجام دهید.

_ عدم توازن لباس‌ها

مورد نادر دیگر که ممکن است موجب کار نکردن و روشن نشدن ماشین لباسشویی شود، عدم توازن البسه داخلی لباسشویی است. این مورد وابسته به سنسوری است که در همه ماشین‌های لباسشویی وجود ندارد و به طور کلی متداول نیست. چناچه شک دارید که ماشین لباسشویی شما این سنسور را دارد به دفترچه راهنمای آن مراجعه نمایید.
اگر این سنسور وجود داشت، برای رفع مشکل می‌توانید البسه کثیف خود را از ماشین لباسشویی خارج کرده و مجدد و این بار با دقت بیشتری لباس‌ها را در مخزن ماشین جای دهید. احتمالا اینبار ماشین لباسشویی روشن خواهد شد.

بطور خلاصه…

در این نوشته به بررسی علل مختلف روشن نشدن ماشین لباسشویی پرداخته و راهکارهای حل این مشکل نیز بررسی شد. بدیهی است که تمامی این دلایل در برندهای متفاوت بازار جواب نخواهد داد و در این موارد باید حتما از تعمیرکاران مجرب لباسشویی کمک بگیرید. در همین راستا تیم امدادینو آماده خدمات رسانی به تمام افرادیست که نیاز به تعمیرکاری مجرب و قابل اطمینان دارند.

کافیست با شماره ۰۲۱-۸۷۷۰۰۷۷۰ تماس بگیرید و یا درخواست تعمیر ماشین لباسشویی خود را ثبت کنید.!
زیر ۱۵ دقیقه، یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی از شرکت ما مشخص می‌شود. بعد از تاییدتان، تعمیرکار در سریع‌ترین زمان در محل شما حاضر خواهد بود.

  • حسین انسانی